14 oktober '25 - Begin dit jaar introduceerden wij het VereendeVertrekplan. In dit artikel leggen we nog een keer uit waarom we het VereendeVertrekplan hebben gemaakt, wat het ook alweer is en waar je het kunt downloaden. En we doen een oproep om jouw ervaringen met het VereendeVertrekplan met ons te  delen.

 

Waarom hebben we het VereendeVertrekplan gemaakt?

Je brengt als adviseur nieuwe klanten alleen naar ons toe als andere verzekeraars geen verzekering willen afgeven. Dat kan om een individuele reden zijn, zoals veel schades, een rijontzegging, fraude of wanbetaling. Of om een ‘object’ reden, zoals een woonhuis met een rieten dak of een net door de RDW goedgekeurd motorrijtuig waarvan andere verzekeraars het risico nog onvoldoende kunnen inschatten en daarom (nog) niet willen verzekeren. Of vanwege (gedrag van/in) een bepaalde branche, zoals we hebben gezien bij de bezorgbrommers en taxi’s.

Verzekeren in de reguliere markt is beter voor de klant, want daar betaalt de klant over het algemeen minder premie. Bij een individuele reden – en dus het eigen gedrag van een aspirant klant – is terugkeer naar een reguliere verzekeraar afhankelijk van het verbeteren van dat eigen gedrag. In gesprekken tussen jou en jouw klant is dit ook een belangrijk gespreksonderwerp: wat gaat jouw klant doen om naar een reguliere verzekeraar (terug) te kunnen gaan? Het VereendeVertrekplan helpt jou bij het voeren van deze gesprekken.

 

Wat is het VereendeVertrekplan ook alweer?

Het VereendeVertrekplan bestaat uit een aantal onderdelen die jouw klant moet invullen:

  • Waarom vraag je bij de Vereende een verzekering aan?
  • Wat is de reden is dat je deze aanvraag alleen bij de Vereende kunt doen?
  • Wat doe je om te zorgen dat je niet meer in een zelfde situatie terecht komt?
  • Welke (preventie)maatregelen neem je om hiervoor te zorgen?

Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan geeft jouw klant aan dat hij of zij heeft geleerd van zijn of haar eerdere gedrag en zich aan de afspraken houdt. Omdat je als verzekeringsadviseur bij klanten van de Vereende jaarlijks checkt of deze klant nog wel thuishoort bij de Vereende, helpt dit formulier én het verbeterde gedrag bij de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Het invullen van het VereendeVertrekplan is niet verplicht. Maar het kan jouw klant wel helpen om zich bewust te worden van zijn of haar eerdere gedrag, én verbeterd gedrag vergemakkelijkt de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Je kunt het VereendeVertrekplan downloaden op onze website Downloads, onderaan de pagina.

Deel jouw ervaringen met het VereendeVertrekplan met ons!

We zijn heel benieuwd naar jouw ervaringen met het VereendeVertrekplan. Heeft jouw klant bijvoorbeeld nog veel moeite om antwoord te geven op de vragen? Hoe reageert jouw klant op het invullen van het VereendeVertrekplan? Kun je jouw klant het belang van het invullen ervan duidelijk maken? En ziet jouw klant ook het nut ervan in?

Graag ontvangen we jullie ervaringen. Deze kun je mailen naar [email protected].

Exception occured while executing the controller. Check error logs for details.
Exception occured while executing the controller. Check error logs for details.