Het Waarborgfonds Motorverkeer verbetert dienstverlening

 

12 juli '23 - Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft het portaal uitgebreid met functionaliteiten voor professionele partijen. Dit in navolging van het – in het 4e kwartaal van 2022 – verbeterde portaal voor particuliere klanten (claimanten). Hun ervaringen met het nieuwe portaal zijn positief. 

Particuliere klant

De particuliere klant heeft in het portaal door middel van een check vooraf een goed beeld of de geclaimde schade kans van slagen heeft. Daarnaast wordt de klant stap voor stap door het proces geleid, zodat elke aanvraag voor een schadevergoeding volledig wordt aangeleverd. Om het zo eenvoudig mogelijk te maken is er gekozen voor toegankelijk taalgebruik en zijn er uitgebreide digitale helpfuncties (tekst en interactieve video).

Professionele claimanten van wegmeubilair schades

Het Waarborgfonds heeft nu ook voor professionele partijen een verbeterslag gemaakt. Het gaat dan om claimanten van wegmeubilairschade. Voorbeelden van wegmeubilair zijn vangrails, verkeersborden en lantaarnpalen. Als deze zijn beschadigd door een motorvoertuig dat is doorgereden, kan er bij het Waarborgfonds een claim worden ingediend. Dat gebeurt uitsluitend door professionele claimanten.

Het Waarborgfonds heeft met de kennis opgedaan in het portaal voor particulier klanten een portaal ingericht voor professionele claimanten van wegmeubilair schades. Het nieuwe portaal levert alle partijen betrokken bij de schadeafwikkeling de nodige voordelen, zoals:

  • Meer efficiency en een snellere behandeling van de claims.
  • De claims kunnen alleen volledig aangeleverd worden
  • Voor geselecteerde partijen is er een inlogfunctionaliteit met alle gemakken van dien, zoals vooraf ingevulde antwoordvelden.
  • Er is keten-integratie. Zo is de opdracht aan een expertise bureau om indien nodig de schade  te beoordelen geautomatiseerd in het proces opgenomen.
  • De Convenant wegmeubilair-claims worden STP (Straight Through Processing) afgewikkeld. 

Win-win situatie

Bert Sonneveld, Manager Marketing & Acceptatie van de Vereende: “Het nieuwe portaal zorgt voor een win-win situatie. De professionele claimanten profiteren van een snellere behandeling van de claims en van meer ondersteuning en duidelijkheid. Door het nieuwe portaal kan het Waarborgfonds een kwalitatief hogere dienstverlening bieden en meer aandacht geven aan de complexere claims. En daar worden de medewerkers van het Waarborgfonds natuurlijk blij van”.

Tags